Metoda KUMON

Metoda de învățare KUMON îi ajută pe copii, indiferent de aptitudinile lor actuale, să învețe cu plăcere, să progreseze și să își dezvolte potențialul. Cu ajutorul studiului foilor de exerciții și al îndrumării instructorului centrului educațional, elevii lucrează într-un nivel optim adaptat perfect cunoștințelor lor actuale. Cu pași mici, ușor de realizat, ei își îmbunătățesc aptitudinile și își fluidizează modul de lucru. Elevii trec la următorul nivel doar dacă pot face față fără efort volumului de studiu curent. Aceasta face ca ei să își dezvolte o bază solidă de cunoștințe și încredere în propriile lor aptitudini.

Structura programelor noastre educaționale îi ajută pe elevi să gândească independent și să dezvolte aptitudini puternice de rezolvare a problemelor. De exemplu, elevii se străduiesc să elaboreze singuri soluții, utilizând exemplele din fișele de lucru. Instructorii centrelor noastre educaționale îi observă pe elevi la lucru și, dacă este necesar, le oferă asistență în găsirea „profesorului”, în material. În acest fel, fiecare copil își poate dezvolta capacitatea de a învăța singur. Programele noastre de pregătire suplimentară bazate pe exerciții au fost dezvoltate pe parcursul a 60 de ani. Prin acestea, am învățat de la elevii noștri cum îi putem ajuta cel mai bine să reușească, să-și clădească încrederea în sine și să dezvolte aptitudini de auto-învățare, pe calea lor către un viitor luminos.

Îndrumări individuale

KUMON este o metodă de învățare personalizată, care permite fiecărui elev să învețe într-un mediu adaptat nivelului său și cunoștințelor de acumulat, indiferent de vârstă sau de anul școlar.  Ca urmare, toți copiii pot beneficia de metoda Kumon, în funcție de nevoile lor, indiferent dacă este vorba despre conținut elementar, despre provocarea prezentată de unele teme mai complexe sau despre o etapă dintre aceste două puncte cheie. Lucrând cu materiale adaptate cu precizie nevoilor lor, elevii progresează în propriul lor ritm, trecând în cele din urmă la conținut care depășește nivelul anului lor școlar.

Managerul centrului educațional decide la ce nivel trebuie să lucreze un elev, în funcție de aptitudinile sale actuale și de gradul său de fluență la lucru. Elevii încep la un nivel la care pot lucra cu ușurință. În acest fel, ei își pot mări încrederea în sine, concentrarea și ritmul de lucru, înainte de a trece la temele nivelurilor superioare. Lucrul la temele care le sunt adaptate le permite elevilor să devină entuziaști, încrezători în propriile aptitudini și să dezvolte o atitudine pozitivă față de învățare.

Auto-învățare

KUMON acordă o importanță deosebită auto-învățării. Fișele de lucru îi încurajează pe elevi să descopere singuri soluțiile temelor. Acest aspect este susținut de convingerea că elevii au cele mai bune șanse de a-și urmări planurile și obiectivele pe termen scurt și lung atunci când sunt îndrumați către învățarea proactivă.

La introducerea unui conținut nou, fișele de lucru oferă soluții de probă, care îi ajută pe  elevi să identifice cursul corect al acțiunii, să-l transfere în realizarea unor teme asemănătoare și să se familiarizeze cu acesta. Instructorii centrelor de educație nu le oferă prematur elevilor răspunsuri la întrebări, ci îi ghidează cu atenție pentru a-i face conștienți de punctele cheie ale temelor și să reflecteze la informațiile furnizate în fișa de lucru. Așadar, îi ajută să rezolve temele, fără ajutor din afară. Atunci când auto-învățarea este încununată de succes, le oferă elevilor un sentiment de realizare, entuziasmul de a învăța și motivația de a continua.

Fișe de lucru progresive

Fișele de lucru KUMON sunt concepute pentru a-i ajuta pe elevi să treacă de la teme foarte simple la teme complexe, în pași foarte mici, cu doar o ușoară mărire a nivelului de dificultate. Aceasta le permite elevilor să își dezvolte treptat aptitudinile, pe măsură ce învață la nivelul adecvat, și să progreseze în cadrul programului, aproape fără efort. Prin intermediul acestei măriri lente a nivelului de dificultate crește probabilitatea ca elevii să poată rezolva temele în mod independent, îmbunătățindu-și astfel aptitudinile de auto-învățare.

Dacă un elev înțelege și stăpânește repede un anumit subiect, elevul poate trece la nivelul următor, fără prea mult exercițiu. Un elev care are nevoie de mai mult timp la un subiect sau altul, poate să-l studieze în detaliu, până când ajunge să îl stăpânească. Aceasta face ca ritmul de progres al elevilor să fie precis, aceștia să își dezvolte baze de învățare solide și să aibă o experiență de învățare pozitivă. Fișele de lucru sunt revizuite în mod constant, iar elevii și instructorii centrelor educaționale impulsionează amplificarea continuă a eficacității programelor noastre de pregătire suplimentară.

Instructorii KUMON

Instructorii KUMON se concentrează pe dezvoltarea potențialului fiecărui copil. Aceștia acordă o atenție deosebită aptitudinilor esențiale ale fiecărui elev, personalității sale și atitudinii sale privind rezolvarea temelor. Instructorii observă procesul de lucru, fără a-l deranja, și observă modul în care elevii fac față temelor lor, dacă sunt implicați și își încep munca cu încredere. Pe baza observațiilor lor, instructorii centrelor educaționale oferă un sprijin eficient pentru a asigura studiul fiecărui elev la un nivel corespunzător cunoștințelor lui.
 
Dacă un elev nu poate rezolva o temă, instructorul centrului educațional stabilește, prin întrebări, până unde a înțeles elevul soluția. Apoi dă exemple sau oferă indicii suplimentare - întotdeauna cu scopul de a-i permite elevului să-și rezolve singur tema. Instructorul centrului educațional KUMON colaborează îndeaproape cu părinții elevilor pentru a se asigura că fiecare copil reușește să învețe. El evaluează evoluția fiecărui elev, fără a-l compara cu ceilalți, îl laudă și îl încurajează.

Căutați temele noastre ajutătoare

Utilizați următoarele arii tematice, pentru a afla mai multe despre KUMON.